Ta witryna używa plików Cookies w celach reklamowych i statystycznych. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich instalację.
Szczegóły na temat plików Cookies i możliwości ich wyłączenia w swojej przeglądarce znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
DowodOsobisty.info - formalności i dokumenty związane z wyrobieniem lub wymianą dowodu osobistego

Dowód osobisty za granicami Polski

Obywatelom polskim mieszkającym poza kranicami naszego kraju przysługuje prawo do posiadania dowodu osobistego.

Osoby te, w odróżnieniu od obywateli mieszkających w Polsce, nie mają obowiązku posiadania dowodu.

Nie ma możliwości wyrobienia dowodu osobistego za granicą. Wydanie dowodu osobistego możliwe jest jedynie przez organ gminy właściwy dla danej osoby (najczęściej urząd gminy właściwy dla ostatniego miejsca pobytu w Polsce, a jeśli nie można go ustalić - będzie to urząd dzielnicy Warszawa Śródmieście).

W przypadku utraty dowodu osobistego poza granicami kraju, należy powiadomić najbliższy konsulat, który unieważni utraconyy dowód oraz wystawi nam tymczasowe zaświadczenie. Będzie ono służyło jako dowód tożsamości lub dokument podróży do czasu wyrobienia nowego dowodu.